2008. október 30., csütörtök

Carmen

Tegnap nagyon jó Carmen volt a Mezzo TV-n. Modern rendezés, de nem hemzsegett a szimbolikáktól, és nem másztak tolakodóan a képedbe, hogy ni, idesüss, mit tudok én. Az előadás a berlini Unter den Linden Opera előadása volt, nem tudom mikori. Sajnos csak a 2. felvonás közepétől láttam, de tetszett, hogy Carment nem közönséges némberként ábrázolta. (Más kérdés, hogy Marina Domaschenko viszont elég közönségesnek néz ki, de szerintem ezért volt izgalmas a figura. Én azért egyszer szeretném egy finomabb nőben meglátni a Carment - hehe: Mélisande Carment játszik, igaz végül is mind a kettőért meghal valaki...) Picit frivol, de intelligens Carmen volt. A rendezés kissé naturalisztikus volt, és néha belevett szokatlan dolgokat is, igaz, a librettóban nem szerepel azok tagadása sem. Így szúrták le Zuningát a krimóban, vagy sebesítették hallára az eltévedt Michaélát az erdőben. A végén viszont szerintem önkényesen húztak a zenéből, vagy kevertek - nem tudom, több verzió is létezik. Barenboim biztos nem hagyta. Villazón nagyon ronda ember, genya kis tutyi mutyi pasi, s még neki áll feljebb. A végét túljátszotta, hang szép volt. Michaela Norah Amsellem volt, és nem egy mákvirágot, hanem bátor kislányt formált meg.
Üdítő volt az itteni, meg a Baltsás-MET-es felvételhez viszonyítva látni!

Nincsenek megjegyzések: