2011. november 26., szombat

Néma Tanúk felvonulás

Az Anker Klubban szemmel láthatóan ismerős csoportok már javában ott voltak, de még 1/2 3-kor sem kezdtek. Így egyedül kicsit kellemetlenül éreztem magam.
Bombera Krisztina nyitotta meg a rendezvényt, néhány szót szólt arról, hogy a mai médiában a nők elleni erőszak kizárólag az arról hírt adó érzékenységén múlik, miként kerül tálalásra. Ezt követően a Stop Férfierőszak aktivistái ismertették a nők elleni erőszak mibenlétét, amely logikusan következik abból, hogy a nőket sohasem egyénként, hanem csoportként kezelik. Szó volt még szülészeti erőszakról - erről miden valaha kórházban szült nő hosszasan tudna mesélni, még ha nem is ismerné el, hogy igenis az történt vele, és Tóth Györgyi NANE aktivista felszólalásából csak most értesültem arról. hogy az ET Miniszteri Bizottsága áprilisban egyezményt fogadott el a nőket érő erőszak elleni fellépésről, amelyet Magyarország - figyelem, akkor mi voltunk a soros elnökök! - azóta sem írt alá. (Ezt szépen elhallgatták, azt sem tudom, miről szól az egyezmény...) Végül felolvasták annak a 44 nőnek a nevét, akiket tavaly november óta partnerük meggyilkolt.
Utána elindult a menet a sziluettek ábrázoló figurákkal - én is vittem egyet. Több férfi is jelen volt, a menetet kizárólag nőkből álló rendőrök biztosították, és jelen volt Damu Roland ex-barátnője - ezúton is bocsánatot kérek, van saját neve, de nem találom, mindenütt csak mint barátnőt említik - érthető okokból.
Sajnos nagyon kevesen voltak jelen, kb. 150-en. Néhányan odajöttek megkérdezni, mit is jelentenek a bábuk.
Egyetlen, magát liberálisnak mondó, jaj-de-autonóm ember vagyok barátnőt, ismerőst sem fedeztem fel.

Nincsenek megjegyzések: