2009. augusztus 26., szerda

Negyvenegy

Tegnap úgy döntöttem, hogy a Debrecen-meccs miatt inkább Kelenföldön hagyom a kocsit, és hazabuszozom Zuglóba. Jegyem nem volt. Naívan keresem a BKV-s bódét Kelenföld-Városközpontnál - eltűnt onnan. Nézem az újságos bódét: zárva (17:15-kor). Sebaj, így jártam, van a Tétényi kórháznál is egy újságos, az reméltem nyitva lesz. Aha - átalakult virágüzletté. Na csak lesz szerencsém, majd a Móriczon. Leszállok, ám már ott sincs meg a préselt lemezből kialakított BKV bódé! Igaz itt vannak újságárusok, de ennyi kudarc után a tegnapi melegben és tömegben nem voltam hajlandó átbukdácsolni szép cipőben a feltúrt téren, hogy ki tudja melyik sarkában megleljek egy nyitva tartó újságost, és még így sem lehetek abban biztos, hogy jegye is van. De az Úr kegyes volt hozzám - ugyanis kiszámoltam, hogy a piros (vagyis most már E) 7-es mindössze 3 helyen áll meg, talán megúszom 12 ezer (vagy azóta több) Ft bírság nélkül. Meg is úsztam.
Igenám, de jött a reggel, kisétáltam a Stefánia úti megállóhoz, ahol van egy trafik. Persze vagy van jegye, vagy nincs. Az esetek kb. 25%-ban nincs. Ám most azért maradtam hoppon, mert zárva volt. Rémülten gondoltam arra, mi van, ha a Keletinél sincs már meg a bódé? El fogok késni! Na, ott a pályaudvar Kerepesi úti oldalán még megvan!
Sajnos persze nem először jártam így: a jegyárusító automaták nem hogy korszerűek lennének (pl. bankkártya leolvasósak), de nem is működnek! Jegyet néha képtelenség szerezni, a legközelebbi trafik, újságos messze van. Kész kálvária, ha valaki tömegközlekedni akar Budapesten, csodálkoznak a sokszor jóhiszemű bliccelőkön, meg azon, hogy kocsival járnak mindenhova. Meg hát ami szolgáltatás a nehezen beszerzett jegyedhez jár, szintén katasztrófa. Most nem is az agyontaposott cipőmre gondolok. Na mindegy, pedig készülhetek, mert hosszabb ideig szervizben lesz a kocsi szeptemberben :S

Nincsenek megjegyzések: