2010. május 12., szerda

Lakáséttermet játszottam

Nagyon béna vagyok, fotó helyett videót készítettem a telefonommal. LOL. Így csak az láthatja a vasárnapi ebédemet, aki rákattint az alsó fehér nyilra! Jaj, pedig még sose fényképeztem le a főztőmet. :(

Az étel elkészítésekor nagyjából Bűvös szakácsot követtem. (http://buvosszakacs.blog.hu/)

Piacon beszereztünk 80 dkg császárszalonnát, fele zsír, fele hús arányban - nem könnyű kifogni, a zzír szerintem itt is nagyobb hányadot képviselt. Vizet forraltam, 1 fej hagymával, egész borssal, sóval. Miután felforrt, beletettem a bőrétől megszabadított szalonnát, és éppen hogy gyöngyöző vízben, 4/5 részéig lefedve főztem. Utána a lében hagytam kihülni, majd kb 5 centis kockákra vágtam. Elkészítettem a karamellát 4 ek fehér kristálycukorból, amikor szép melaszos jellegű lett, akkor hozzáöntöttem 2 dl tokaji szamorodnit (szerintem más minőségi édes is megteszi), és kb. 2 kanál fügés balzsamecetet, és kb. liter vízzel egyenletesre föztem a levet. Szalonnadarabokat cseréptálba tettem, ráöntöttem a karamellás lét, és 160 fokos sütőbe raktam 3 órára, de 2,5 lmindenképpen kell szerintem hozzá. Folyadékveszteségről sütés közben gondoskodni kell. 3 óra múlva kiszedtem a húsdarabokat, és durvára tört (nem őrült!) fekete borsba forgattam, de a nagyrészére inkább ráöntöttem:( Egyébként az eredeti recept Bűvös szakácsnál minőségi - többek között hosszú szemű - borsot ír elő, nem ám Lucullust, meg ilyeneket! Szerintem érdemes bepróbálni azokkal! Maradék levet tűzön besűrítettem, ráöntöttem az immár tálaló edényben lévő húsokra, megszórtam újhagymás, reszelt zöld és sárgacitromhéjas keverékkel.

Köretnek a maradék abálólé és némi tokaji bor felett hájában párolt újkrumplit és vékony hasábokra vágott, 2 hete hűtöben tartott répát kínáltam - ezeket tetszés szerint szerintem kevés olvasztott vajjal (nem margarinnal) is le lehet önteni - nekem nem jutott eszembe. Ezt is tegyük a húsok mellé, nem baj, ha jut rá a szószból!:)

Mivel jó sokáig készült, hajszál vékonyra karikzott, szintén 2 hetes fehérrépa csipszet adtam - készíteni ugyanúgy kell, mit a burgonyás eredetit. Erről nincs fotó Helyesebben videó) - felfalták. Az ötletet Stahl Judittól loptam, ő zellerből javasolta.

A házitejszínem (1/2 liter!) meg egy nap alatt enyhén megsavanyodott és túrós állagú lett, mindazonáltal nem élvezhetetlen. Kevés zöld és sárga citromhéj (bio citrom melegen ajánlott, a héjat kezelő vegyszerek miatt, sajna nekem sima volt:S), 2 csomag vaníliás cukor, némi porcukor, és 1,5 zacsi Győri édes keksz - hűtőbe vele - isteni desszert.

Nincsenek megjegyzések: