2011. június 21., kedd

Szicília - előszó

Hát kaptam egy nagyon kicsi ízelíőt Szicíliából! Nagyon készültem rá, elolvastam néhány regényt, Frances Mayes Szicíliáról írt beszámolóit, fórumokat, blogokat, belenéztem néhány - egyébként rossz - utikönyvbe, és így indultam el, előtte sportolva, hogy az inycsiklandó édességeket lelkiismeretfurdalás nélkül ehessem.
A repülőről gyönyörűen lehetett látni az Etnát, még a kráterét is, meg a sok hegyoldalba felkapaszkodó várost, ki lehetett venni Taorminát, Giardini Naxost.
A benyomásaim (tévedés jogát fenntartva):
-Egyre olyanabb lesz, mint Olaszország többi része - már ami az életvitel illeti
- Egyáltalán nem hasonlítanak annyiban sem a magyarokra, hogy rosszkedvű, lesütött szemmel járó lakói vannak. Talán zárkózottabbak, mint északabbra.
- Frances Mayes-szel (tudjátok a Napsütötte Toszkána és társai szerzője) ellentétben egyáltalán nem érzékeltem semmiféle maffia jelenlét miatti szorongást az ott élőkben. Ő állandóan ezt mantrázta a könyvében, persze nem kis irodalmi sznobizmussal fűszerezve.
-Egyszerűen nem lehet rosszat enni. A benzinkutaknál is ott a rikottás, prosciuttós, rukkolás olasz baguett, a canelli - olyan inycsiklandóak már azok is - főleg ha az itteni silány szendvicsekre gondolok.
- A férfiak jellemzően nem hordanak pl. halászgatyát. A nők elegánsak.
- A temetők valóságos kis városok. Csak egy pillantáts vetettem az út széléről rájuk, de díszesen vagy kevésbé díszesen faragott kripták és sírkövek tapadtak szorosan egymáshoz szabályos utcát alkotva. Virág - ez érthető - nemigen van rajtuk.
- Vezetési stílus elviselhető
-Viszont - Taorminát leszámítva - sok elhanyagolt, romos épület van, egész városrészek, rendeteg eladó ingatlan
- Útmentén kisfurgonról árulják a friss züldséget-gyümölcsöt, gyakran halat egész meglepő helyeken
- Estére kellemes lesz az idő a tenger közelsége miatt, hiába volt hőség napközben.
Beszámolok majd városról városra, mit láttam, milyen benyomásaim voltak, és igyekszem fotókat is feltenni.
Sajnos csak Kelet-Szicília (Égei part) fért bele a 3 napba, de vissza kell menjek mindenképpen hosszabb időre.

Nincsenek megjegyzések: