2011. szeptember 20., kedd

Csokifesztivál 2011

Péntek délután felmentünk kislányommal a Csokifesztiválra. Szerencsér taz előzetes tájékoztatókból kiderült, hogy nekem 1900, 11 éves kislányomnak 900 forintba fog fájni a belépő  - így elkerültem a sokkot. Ezért nem járt kupon, amit levásárolhatsz - mint a könyvfesztiválnál, vagy régebben a borfesztiválon is adtak azt hiszem 5 db-t.
Odabent sokan voltak, de még nem volt tömeg. Sajnos a darabra árult bonbon felhozatal nem volt valami nagy - sok készítő vagy táblás csokival jött ki, vagy előrecsomagolt szelekcióval. Pedig úgy azért jobban megérte volna, mert nagyon drága volt minden. Az is bosszantó volt, hogy a csokikészítők fele látványos, mindenféle aszalt gyülölccsel, magokkal, miegyébbel teleszórt csokival rukkolt ki, de ez már nem újdonság. Ízlések és pofonok, de szerintem a kevesebb több lenne.
A következőket kóstoltam meg:
Először Bilák Imre egyik bonbonját kostoltam, rózsás töltelékkel - hát nála nem lehet melléfogni. Utána jött a Stümmer Korfuja - ez nálam a világverők mözöt van, imádom, ahogy a tejszínfrappé krém olvad a számban, és keveredik a bevonat lapocskáival! Utána az előző héten megismert Királyi Marcipán - ezúttal barckpáleszes ízseítéssel. Geil, de finom! Aztán az Aranyszarvas fehér szarvasgombás krémmel, és fehércsokival bevont finomsága következett - őszintén szólva ettől többet vártam. Persze simán elbírnék fogyasztani egy dobozzal! Kis kitérő a La Delizia Kekszmanufaktúránál - ez annyira nem jött be. A kostoló sem, és a csokoládés golyócskák sem Pedig reméltem, hogy valami szicíliaihoz hasonló finomság lesz, de nagyon nem. Persze rossz nem volt, de  - bocs - én jobb kekszeket készítek. a fiatalemberek azonban nagyon lelkesek, segítőkészek és fessek voltak! Én még vettem a soproni Harrertől egy hármas csomagolású bonbont. Itt elsősorban az vett le a lábamról, hogy az egyik  - a kiírás szerint - jázminos. Odahaza megnéztem, a csomagoláson már jázmin teás szerepel, ami ugye nagyon nem ugyanaz, de így is isteni volt, átjött a jázmin íz. Ez a kedvenvcem, állítólag egyszer valamelyik Medici fejedelem rendelte el, hogy komponáljanak ilyen ízesítésű csokoládét. Volt még benne sós mogyorós, a harmadikra nem emlékszem. Mivel a kislányom névnapja a hétvégén volt, választhatott a ChokoMe tiritarka táblái közül. A WAMP-ról korábban már szereztem be ezzel-azzal telszórt fehércsokit - nem volt nagy durranás, de érezni lehetett, hogy jó minőségű anyagokkal dolgoznak. Amit most kóstoltam, túl keserű volt, ami OK, de akkor hagyták volna el a fűszereket. Zárásként a Hegyközi Manufaktúra egy marcipános bonbonjából vettem, amelynek a közepén egy asszú szöllőszem volt.
Mondjuk ahhoz képest, hogy első ilyen rendezvény volt, elég színvonalasra sikeredett, de mégis az volt a benyomásom, hogy lenyúlós volt az egész. Azért egy este csokira 9000 forintot elkölteni (pláne sulikezdős hónapban...), mégha abban a méregdrága belépőjegy is benne van (b.ki, az drágította így meg), nekem rendkívüli luxus, jövőre alig hiszem, hogy megengedem magamnak. majd elbandukolok egy csokiboltba - hál'istennek egyre több helyen kaphatók a kiállítók portékái, még akár egy helyen is!

Nincsenek megjegyzések: