2011. szeptember 27., kedd

Ludwig Múzeum, "MUPA-sétány"

Szombat délután eljutottam a Ludwig Múzeum Moholy-Nagy kiállítására. Kicsit elszégyeltem magam, mert igazából csak annyi tudtam, hogy tervező volt, és valamilyen okból úgy gondoltam, hogy forma. Közben pedig festő, fotóművész, jelmez. és díszlettervező. És több dokumentumfilmet is készített az ő sajátos, expresszionista látásmódjával. Pl. Berlinről, ezt vetítették is egy elkülönített helyiségben, bánom, hogy nem néztem végig, ment folyamatosan. Nekem a ma is modernnek számító, mégis különleges, letisztult finomságú díszelttervei tetszettek a legjobban, amelyeket a berlini opera számára tervezett. Illetve az északi körútján egy norvég és egy finn kisfiúról készített képei. Utána a könyvesboltban megint el tudtam volna a fizetésem külteni, "szerencsére" teljesen le vagyok gatyásodva.
Kiállítás után sétáltunk a környező parkban - ez a megújuló külső-ferencvárosi Duna-part része, engem egy lehelletnyit Koppenhágára emlékeztet, főleg így ősszel. Kár, hogy a Nemzeti előtti részt, a Sororksári út felől egy újebb irodaház elveszi a teret. Sokat vitatják az épületet, ennek ellenére, ha már ott van, kaphatott volna egy szép parkos térséget arról az oldalról is. Sajnos az építkezés miatt a medencék is szárazon maradtak most. A hg.hu-n (hg.hu) láttam a terület további - Lágymányosi hídon túli részére a fejlesztési terveket, és nem mondanám, hogy tetszettek. A szokásos irodaházas, magasépületes zagyvalák - Marinaport 2. Koppenhágában, Amszterdamban, vagy Londonban (Camden) lakóházak vannak a víz mellett, itt mikor lesz végre? Azért ami van, azt szeretem, csak egy kicsit olyan pótlék.

Nincsenek megjegyzések: