2012. október 1., hétfő

Kulturális Örökség Napok

Hát ennek már jó pár hete, de komolyan nem volt módom felrakni a képeket.
Jártam a Róna-villában, ez Zuglóban van, emlékszem, még nem laktunk itt, amikor leparkoltunk előtte - éppen újították fel, és megállapítottuk, hogy ha már nem eredeti rendeltetése szerint használják, legalább nem hagyják pusztulni. Meg kell mondjam, az Innomed elég tisztességes munkát végzett.
Következő állomásom az Epreskert volt, a Képzőművészeti Egyetem műtermei állnak a szép fás területen, nekem azért elég lepattantnak tűnik. Nagyon érdekesvolt az egykori józsefvárosi golgota kápolnája, amelyet Strobl Alajos vitetett oda kövenként. Hihetetlenül cseles az akusztikája!
Végére még belefért a Vas utcai Kereskedelmi Szakközépiskola épülete. hihetetlenül gyönyörű és igényes - nem is tudtam, hogy ilyen kicsek túlélték a múlt század viharait - legalábbis többé-kevésbé. Lajtha Béla tervezte az épületet, a díszítést, a bútorokat, és hihetetlenül elegáns egység jött létre.
Vasárnap az újpesti Városházán voltam, de sajnos mind a fényképezőgépem, mind a telefonom otthonfelejtettem, pedig tele volt szebbnél szebb részletekkel, különösen az ülésterem. Maga Újpest is megérne egy fényképező túrát, mert annyira látszik nem is olyan rég még önálló városi strukturája.

Róna Villa







Epreskert







Vas utcai iskola







Újpest Városháza

Forrás: http://amulok.blogspot.hu

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nahát, a férjem még épp befejezte a Lajta Béláról szóló könyvet.