2011. július 11., hétfő

Szicília - Catania



Az égei part fővárosa, mint ilyen, állítólag jobb helyzerótben van, mint Palermo. Igazi nagyváros, és bizony ez a fél nap nem tette lehetővé, hogy felfedezzem az igazi szépségeit, pedig bizonyosan van ilyen.

A szállásunk (http://www.h-rez.com/a254152/index.htm?lbl=ggl-en) igen rossz környéken volt, egy amolyan city hotel - szóval egy ház utcai frontja (érdekes, a ház gangos volt), ezt alakították át. Mondjuk belül korrekt vlot de azért a három csillag túlzás. A szoba 3 óra tájban még nem volt kész - mondjuk ez a kisebb gon, van olyan, hogy megcsúszik valaki. Az egyik helyen feljövő tapéta - na jó. Viszont az volt a gáz, hogy kora reggel, amikor az útlevelekért mentünk, senki nem volt a recepcióként szolgáló elsó lakásban, se egy telefonszám, hogy sürgős esetben hol érhetünk el valakit. A taxi meg majdnem megérkezett, hogy kivigyen a reptérre -ajjaj - végigkutattam a szép, tekintélyes méretű, díszesen faragott íróasztal fiókjait - és szerencsére meg is találtam őket.

Na de a város: épp óriási piac volt, szieszta időben, sok kínai gagyit áruló asztallal, de volt zöldség és halpiac is - szerintem egyszerre több helyen is a városban. A nap tűzött, a bársonycipőm talpa a törés mentén odaolvadt a forró aszfalthoz.

A via Victorio Emanuele az elefántos térből indul, ahol a dóm is van, és kivisz a Giardini Bellinihez. Tele van üzlettel, de a couleur locale egyáltalán nem érződött - csupa szahar plaza márka, mint Zara, stb. A cipők is rondák, olyan otthoni bevásárlóközpontosak. már bántam, amiért Taorminában nem fizettem inkább egy kicsit többet... Végül azért vettem egy szoknyát - az a bolt csupa olasz cuccot árult, legalább jó színes, emlékeztet Szicíliára.

Este, amikor lehül kissé a levegő, kellemes a környéken sétálgatni, a mellékutcákban távolodva a korzótól igazi gyöngyszemeket talál az ember, én is felfedeztem egy boltot, majd még beírom a címét, honlapjuk nincs, csupa WAMP-szerű dolgaik vannak, vettünk is a kislányunknak egy ruhát.

A korzón a park felé van egy nagy könyvesbolt - olaszosok kánaánja lehet. Volt itt könyv 80 EUR-ért Amerikaiak Szicíliában 1943 címmel, rengeteg fotóval, személyesek, megkapóak, meg visszaemlékezésekkel. Szívesen vittem volna haza. Meg könyv a híres szicíliai bábkészítőkről, mindenféle falusi mester is bemutatásra került a nem is olyan régmúltból. Sajna csak olaszul.

Cataniában van kínai negyed is - igazi lepukkant Szicília, sok bevándorló, de rendelkezik metróval is. Színházukban, a Theatro Belliniben Maria Callas is énekelt többször. Strand elég messz van, a hely sem túl szép, ráadásul zsúfolt is.

Este még kderült, hogy a Taorminában vásárolt finomságok a bérelt autóban maradtak, tehát a reptéren kellett beszerezni, de szerencsére bőven akadt szicíliai specialítások boltjából.

Nincsenek megjegyzések: