2012. március 2., péntek

Egyenlő bért!

Az Európai Bizottság március 5-re hirdette meg az egyenlő fizetés napját. Éppen ma tette közző a Felvi.hu diplomások jövedelmével kapcsolatos vizsgálati eredmáéyeit, ahol azt is megállapították (micsoda meglepi!), hogy a nők ugyanazért a munkáért kevesebb bért kapnak, mint a férfiak.
Az ember olvassa a statisztikát, hogy a fizetés különbség 16,3% az EU átlagot tekintve. Ez ránézésre ha nem is kicsi, de azért az a különbség, amire legyint az ember. Viszont ez említett vizsgálat szerint a diplomás férfiak fizetése átlagosan 40 ezer forinttal több, mint egy hasonló diplomával rendelkező férfié! Hú bakker, mennyire hiányzik nekem az a 40 rugó! Jellemzően macho területen ennél is tagyobbra nyílik az olló: informátikában pl. 51 ezer forint, de humán területen is 23 ezer (ez sem jönne rosszul). Ja, és nettó bérekrőlvan ám szó!
A nemek közti bérkülbségeket úgy is lehet nézni, hogy vannak un. férfias (pl. műszaki, tudományos), illetve nőies (pedagógusok, egészségügy, stb.) munkakörök, ezeknél a bérezés is eszerint igazodik. "Természetesen" a munkakörökön belül ugyanúgy megvannak a különbségek a férfi munkavállalók javára.
Reggel a férjem azt mondta, hogy azért keresek keveset, mert nem tanultam eleget. Nos, nekem is van diplomám, igaz "léetem párja" (LOL) rendszeresen lenézi, ráadásul levelezőn szereztem, de megküzdöttem érte, és nagyon büszke voltam, hgy jó eredménnyel végeztem. Aztán mindig tanultam valamit: nyelveket pl, meg hát a munkája, élete során is tanul egy csomó mindent az ember. A férfi kollégáim közül többet keresnek azok is, akik nem diplomásak, pedig sokkal többet dolgozom állítom mindegyiküknél, mégis több a fizetésük.
Az is milyen dolog, hogy pl. egy bróker, vagy üzleti tanácsadó, banki vezető beosztású degeszre keresi magát, aztán mit ad a világhoz? Szerintem pl. egy pedagógus sokkal nagyobb értéket teremt, a szellemei kapacitásról meg ne dumáljon nekem senki, mert igenis kell, és a felelősség egy gyerek, egy beteg, nota bene egy művész esetében sem kisebb semmivel sem. De jó. El vagyok keseredve. És k-ra elegem van.

Nincsenek megjegyzések: