2012. február 1., szerda

Egy film kapcsán...

Kisfiam karácsonyi ajándék gyanánt letöltötte kedvenc filmemet, a Kabarét. Azóta többször megnéztem, és a hideg kirázott, ahogy láttam, hogy az 1931-es Berlin és a 2011/12-es Budapest milyen kísértetiesen hasonlít egymásra. Nem akarom részltezni az egyes analógiákat, azonban a múltkorában a Klub Rádión hallottam az un.betyár seregről, és akkor egy pillanat alatt beugrott a filmbéli utcán randalírozó suttyók képe, nem egyszer nyílt utcán, fényes nappal elkövetett gyilkosságokkal. Emezekről annyit tudtam meg, hogy ott randalíroztak Gyöngyöspatán is, meg hogy ők nem félkatonai szervezet, hanem életeszmény (jaj ekem!!). Céljuk zavaros, valamiféle magyar felsőbbrendűség (természetesen magyar férfi) köré szerveződik. Azt meg sem próbálom kitalálni, ugyan már honnan származtatják felsőbbrendűségüket, s hogy eddig ezt bármi igazolta-e - ne keressünk racionalitást ott, ahol nincs. Ja, büntetett előélet nem akadály!
Szóval igazi megfélemlítő képződmény, még jobbikos képviselőket is pofonütnek, és tényleg, ezekről a dolgokról mind hallottam, de nem kapcsoltam össze őket, gondolván, hogy nagy az isten állatkertje.
Most jönnek, és meg fogják zavarni az Új Színház új vezetése elleni tüntetést, lesz csihipuhi, igen, mint a filmben, ott is azt mondta az előkelő távolságot tartó báró, hogy micsoda csürhe, de nem baj, mert elintézik a kommunistákat, mi meg elintézzük őket. Aha! Lévai Júlia írta a Galamuson: "Van igazi hordánk, és vonul."

Nincsenek megjegyzések: