2010. november 10., szerda

Szerelmi bájital - Művészetek Palotája

Kép: www.operavilag.hu


Félig szcenírozott előadásnak hirdették, de szerintem - miként a többi MÜPA operaelőadás - teljesértékűre sikeredett. Immáron harmadszor tekintettem meg, és különösen kedves nekem, mert ezt az ízig-vérig bel canto darabot a stockholmi operában láttam először, és nagyon bájosnak találtam, ahogy az északi emberek a tipikus itáliai melódiákat éneklik. Másodszorra elég felejtős produkcióhoz volt "szerencsém" - a bezárt Erkelből a Tháliába szorult, elég szedett-vedett matiné előadást inkább nem minősítem, írtam róla emitt, de nincs kedvem belinkelni.
A színpadon most egy nagyon minimalista stílusú, néhány darabbal jelzett, igényes díszletet lehetett látni, és persze ahogy a helyszínen megszoktuk, a profi világítás is segített operaivá tenni a színpadot.
Adina Miklósa Erika volt, most láttam először élőben, tulajdonképpen szépen énekelt, a bombabiztos magasságai most is megvoltak, itt-ott éreztem némi élességet. A sokak által becsmérelt vibrátója nekem teljes mértékben belefér, és külön kiemelném remek színészi képességeit. Méltó párja volt Nemorinoként Alekszej Kudrija - gyönyörű tenorja van, nem véletlenül lett a Domingo énekverseny győztese idén! A Belcorét alakítő színesbőrű cseh bariton, Filip Bandzak már kevésbé volt meggyőző, de legalább a második felére bemelegedett. A kritikákkal ellentétben elnyerte tetszésem Enzo Capuano, persze a furfangos Dulcamara hálás szerep, külön élmény volt az Adinával énekelt kettősében a géppuskatűzként pergő olasz szavakat hallani. (Azért kíváncsi volnék, Nyesztyerenkó pl. ezt hogy oldotta meg!) Gianetta rövidke epizódszerepében a még csak akadémista Celeng Mária máris reményeket keltett bennem nagy vivőerejű hangjával. A kolozsvári Magyar Opera zenekara is és kórusa is meglepően jól szólt!
A karaktereket szimpatikusnak állította be Káel Csaba rendező, Adina sem volt nyafka, öntelt p...csa, Belcore sem bunkó (annyira), szóval az üde rendezés ellenére (de miért is ellenére?) az egész arról szólt ami: commedia dell'arte - szórakoztatott Donizetti idején is, és most is.

Nincsenek megjegyzések: