2010. november 25., csütörtök

Magánnyugdíj

Dühös vagyok!!! Azt tudtam, hogy a demokráciát meglehetősen sajátosan értelmezik, de erre álmomban sem gondoltam! Igen a magánnyugdíj lenyúlása, másról nem is hallani. Nem voltam magánnyugdíj pénztári tag, mert amikor 1999. szept. 1-ig lehetett az. un. második pillérbe lépni, én nme tettem meg, mert éppen a terhességem 1. harmadában jártam, elég enervált voltam. Meg aztán azt gondoltam, hogy úgyis jön majd egy másik kormány, az meg vissza az egészet. Mindegy, maradtam - ma már tudom, szerencsémre. Na most még ha nehezen, le is nyeletik velem, hogy a költségbetési lyukakat - amiket ez a piszok Gyurcsány csinált! (Egyébként tényleg az.) Mondom, nincs rendben, de nem lepett meg. De ilyet, hogy aki nem lép át, az ne számítson másra, mint kizárólag a magánnyugdíj pénztári megtakarítására - na ez már kiverte a biztosítékot! Ugyanis a második pillér annyit jelentett, hogy a munkáltató a nyugdíj járulékot 25%-ban a magánnyugdíj pénztárnak, 75%-ban a Nyugdíjintézetnek fizeti. Mármost arról nem szólnak a hírek, hogy ha csak a magánra számíthat a befizető, és az államira nem, akkor ez azt jelenti, hogy a munkáltató utána csak a magánba utal? Éppenséggel nem, mert továbbra is kell a 75%-ot Nyugdíjintézetnek perkálnia, csakhogy ebből munkavállaló semmit sem fog látni, mire nyugdíjba megy. Vagyis eddig a jogosultságot megteremtette a nyugdíjjárulék befizetése, de most már nem teremti meg. Azzal, hogy befizettél, még nem biztos, hogy jogosult leszel. Ez jó kis precedenst szül, éljen a jogbiztosnság, öngondoskodás, blablabla. Szerintem Bába Júlianna jó eséllyel fordul Strassbughoz. Valami azt súgja, hogy ez a fegyver visszafelé sül el.

4 megjegyzés:

delisa írta...

szia Melisande, most itt írok:
www.svedasztal.com

(egyelöre örökzöldekkel megtöltve, de már jönnek a frissek is)

A blogon még gondolkodom, valószínü marad, de nökröl szól majd... nincs kedved együtt írni? :) / majd visszanézek a válaszért... üdv:d.

Mélisande írta...

Szia Delisa! Dehogynem, nagy kihívás lenne:)
Jó a Svédasztal, megnéztem. Így tematikusan, egy oldalon megjelenítve a témákat- most látsuik, micsoda kincsesbánya a Svédország iréánt érdeklődőknek! (Bár ezt eddig is tudtam.)

delisa írta...

szia M, köszönöm... :) a hasonló, a hasonlót...

Írnál a svedasztal-ra? Ott is kifejthetnénk ezt-azt nök témában is. Az nem lenen rossz! Több szem többet lát... s érdekes volna magyar nöi szemmel Svédo.- vagy bármi, ami eszaki... Kérlek, írj ide: delisa@live.se

Kösz, várom! / d.

Mélisande írta...

OK, igyexem hamar küldeni!:)