2011. február 24., csütörtök

Mefistofele


Szerintem hosszú ideig ez volt az utolsó előadás, pedig idén mutatták be, jó sok pénzbe került a színrevitel. Sebaj, vesszen inkább a pénz (pedig teltház volt - és tüntetően nagy siker). Pedig nagyon látványos opera, bár a bajom pont ez volt - hosszúra nyúlt, a jelenetek közt is hosszasan rendezték a színpadot. Mondjuk kellett is a látvány (bár tuti, 500 forintos helyről többet nem nézek semmit, mert a felről lemaradtam), mert hát Boito műve nem az operairodalom remeke. Vagyis hát - nagyon jó darab, szép muzsikával, de a viszonylag feszes cselekményt folyton megtörik a hatalmas kórus tablók. A vége megy egyszerűen - inkább nem írom le... Kicsit olyan Tannhäuseres. Bár a zene akkor is szép. Hiába, megmondták, hogy Kovalik rendezéseinek mennie kell, de á, nem ám a rendező személyével van baj, neeem!
A kórus ezen az estén parádésan teljesített, nyugodtan mondhatom világszínvonalon. A Margitot éneklő Bazsinka Zsuzsa megint elkápráztatott. És milyen különlegesen csengő hangja van, magabizos, kiegyenlített minden lágéban. Sajnos a 3 évvel ezelőtti Végzet óta jelentősen kikerekedett... A vendégtenor (Gaston Rivero) nem különben - azon gondolkodtam közben, melyik világhírességre emlékeztet a hangja, de nem jöttem rá. Egyedül a címszereplő Palerdi Andrással nem voltam teljes mértékig megelégedve. Talán nem is annyira a hang, inkább a szinpadi jelenléte volt haloványabb a többiekhez képest.

Nincsenek megjegyzések: