2008. szeptember 1., hétfő

Elektra - régi blogból átmásolva

Kép: operachic.typepad.com

Iszonyú jó volt a szerdai Elektra!!!!!! De komolyan, a hideg futkározott a hátamon! Elég sokat készültem rá, de így is (vagy éppen ezért) letaglózott a zene, díszlet-ének-történés egysége. A rengeteg szimbólu, amelyek közül van, amit nem is tudtam biztosan megfejteni, inkább csak kapisgálom az értelmét. Pl. hogy a facsemetét miért hurcolássza Elektra ide-oda, a végén ráteszi az anyja ágyára és abba kapaszkodik. És valahogy mintha az apával függött vona össze - mint a műben minden. A végén a közönségből volt aki fütyült, a taps szerintem elég lagymatag volt. Na de ez tényleg jó modern rendezés volt. (Nem úgy, mint a tavalyelőtti MÜPA-s Káel-féle Dido.) De nem ragozom tovább, sok kimerítő kritika született, amelyekkel nagyjából egyet is értek.
www.opera-vilag.hu/hirek_teljes.vÉr+fÜrdŐ+++kovalik+balazs+Élektraja+az+operahaz+szinpadan-281.html
Aztán egy kis magyarázós, de nem rossz:
www.opera-vilag.hu/hirek_teljes.oresztesz+vagy+akit+akartok-282.html
A szereplők fantasztikusak voltak, egyedül Gulyás Dénes volt nagyon rossz hangi állapotban. Sokan írták, hogy itt még belefér (és tényleg), de engem zavart. Na jó, csak egy picit. Inkáb sajnáltam, főleg a tapsoknál. Amúgy színészileg majdnem perfekt volt, ami meg nem az nyilván rendezői utasítás. (Amikor meglátja a gyilkosságot, különösebben nem rendül meg, és mikor rátámadnak sem rémül meg, csak némi segítség, segítség - ennyi, és bámészkodik kifelé az ablakon, mintha legalábbis valami utcai csetepatété követne figyelemmel.)
Az est legjobbja nekem Agnes Baltsa volt. Nagyon elegáns, Klütaemenestrája pont olyan volt, amilyennek én ábrázolnám, és hangilag sem volt semmi gond. A mélységei? Nem tudom, ez nem Delilah volt. Fantasztikus kisugárázsú nő! Akárcsak Nadine Secunde, aki színpadon sokkal jobban nézett ki, mint civilben. Megvallom, a sajtótájékoztaón készült képek alapján ezt nem feltételeztem volna. Hangilag és színészileg meg aztán nagyon ott volt! Bátori Éva szuper volt, és persze a sokat dícsért Perencz Géza is. És a kis szerepkben fellépőknek is bravi!!!!!!!!!!!!!!!
2 komment

Nincsenek megjegyzések: