2008. szeptember 2., kedd

Tizenöt - régi blogból idemásolva

2008.05.22. 11:11 Mélisande
Valószínűleg én vagyok az egyetlen dolgozó anyuka a kislányom osztályában. Na jó, 4-ről biztosan tudom még, hogy dolgozik (közülük 3 pedagógus - du. rendszerint el tudnak programokra menni) , 4 GYES-en van, ők igazoltan érnek rá korai időpontban. Sajnos már nemigen tudok elkéredzkedni a melóból, mert mostanában elég sokszor meg kellett tegyem. Amúgy a 9-5-ig nem egy családbarát időbeosztás, pláne nem Zugló - Kelenföld viszonylatban! Az 5 órakor kezdődő iskolai, óvodai rendezvények sem azok! Úgyhogy gyerekbarát (uram bocsá' mamabarát országról szó sincs. Ezt jól átvettük Amerikától! Mást mért nem tudunk? Itt úgylátszik csak a kismama újságok a mamabarátok, akik a sok "luxus" várandós ruhát, méreg drága gyerekmegőrzős fitness termet, meg a "márkás" (ettől szoktam az agyvelőm eldobni) gyerkholmikat, exkluzív design gyerekbútorokat akarják rád tukmálni, mindjárt meg is magyarázva, miért lesz olyan baromi jó neked, és hogy teszi könnyebbé az anyaság bizony fárasztó mindennapjait.
Így maradok én le Luca napi előadásról, suli napi néptánc bemutatóról, nyílt óráról (aznap délutánra tették ráadásul az anyáknapi ünnepséget is). Csak azzal nyugtatom a lelkiismeretem, hogy ősszel voltam. Egy szülő volt olyan kedves, és átküldött fényképeket - hát láttam, mennyi anyuka, sőt több apuka is volt ott. Biztos rosszul esett pici Raponcnak, hogy tőle nem ment senki... Hiába, ha itt is annyi szabi járna, mint pl. Svédországban egy szülőnek... Talán itt kellene keresni az alacsony népesedési rátákra a magyarázatot. Mintha mostanában néhányan ezt pedzegették volna, pl. Dobrev Klára. (Na, az ő mondandóját is jól kiforgatták. Pl. kontextusából kiragadva idéztek mondatokat - lásd bölcsődés véleményt. Lehet egyetérteni, meg nem egyetérteni, de nem ez volt a lényege! Mindegy.)

Nincsenek megjegyzések: